Programma

08:30Ontvangst & registratie


09:30Opening & welkom

Door Rens de Jong, dagvoorzitter

Onder de energieke leiding van Rens de Jong verbinden we How Brands Grow en de technologische ontwikkelingen in media en marketing met elkaar. 7 experts geven vandaag de nieuwste inzichten en zetten je merkstrategie op scherp.

 

09:45How Brands Grow: Zie je het licht, of loop je tegen de lamp?

| Door Wiemer Snijders, Marketing- en merkadviseur The Commercial Works

Wiemer Snijders legt de basis voor de rest van de dag waarop Byron Sharp ook later in zijn keynote voortbouwt.

Tijdens zijn presentatie laat Snijders je kennis maken met de belangrijkste inzichten uit Sharp’s boek ‘How Brands Grow’, en zal hij aan de hand van recente data laten zien hoe actueel deze kennis nog is - en hoe het zich verhoudt tot de onderwerpen die later op de dag aan bod komen.

In plaats van een checklist of succesrecept wordt je inzicht geboden in het meest fundamentele patroon in ons koopgedrag en de drijvende kracht achter merkgroei. Je zult hierdoor zeker met een andere bril kijken naar de toegevoegde waarde van purpose, data-driven marketing en digitale media. Ook voor diegenen die al bekend zijn met het gedachtegoed van Sharp is deze presentatie zeer de moeite waard.

Er zullen nieuwe resultaten van twee langjarige studies gepresenteerd worden; een primeur in Nederland!

10:30Purpose2020 – Inspiring Purpose-led Growth

| Door Frank van den Driest, CSO Kantar Consulting

Purpose is one of the most criticized, misunderstood and misused buzzwords today. Yet is has proven to drive business, people expect it and companies have the power to act upon it. So where does it go wrong? What does it actually mean to be Purpose-led and what is the process to get there? Purpose2020, a global thought leadership initiative by Kantar Consulting, focuses on the journey towards becoming purpose-led and provides marketing leaders with a framework to unlock purpose-led business. Frank van den Driest will present the lessons of Purpose2020 using inspiring best- and worst practice case studies of international companies.

11:00Pauze


11:30Q&A Intermezzo

Door Rens de Jong, dagvoorzitter

 

11:40Peak Attention: Communicating in a Noisy World

| Door Faris Yakob, co-founder Genius Steals

- What attention is, why it's suddenly more valuable but priced incorrectly
- The GoldFish Myth - attention spans are NOT getting shorter
- Axes of Attention
- Everything is PR - everything communicates, the linguistics of persuasion in the modern mediascape
- Do Things, Tell People - actions tweet louder than words
- Vanishing Difference Between Advertising, Content and Experience

Merken moeten een overtuigende manier vinden om de aandacht van de consument te trekken. Deze verschuiving vereist een nieuwe aanpak. Hoe verpak je jouw ideeën om de meeste aandacht in de advertentie-industrie te krijgen?

Laat je inspireren en stimuleren door Faris Yakob met voorbeelden van toonaangevende bedrijven als Coca-Cola, Marriott en Nestlé.

 

12:25De Rol van Data in de moderne Marketing

| Interview o.l.v. Rens de Jong met Ruben Mak, Team Lead Data Science Greenhouse Group en Daan Versteeg, director Data & Strategy SCOUPY

Aan de hand van spraakmakende cases laten zij zien hoe je (traditionele) mediacampagnes verrijkt met data.

13:00Lunch


14:00Disruptie komt sneller dan je denkt

| Door Jim Stolze, tech-ondernemer, oprichter Aigency en co-founder SingularityU The Netherlands

The future is now! Jim Stolze laat je zien wat de impact van een exponentieel veranderende wereld is en laat je nadenken over welke gevolgen dit heeft op de ontwikkelingen van jouw merk.

 

14:30Groeiende merken in een digitale wereld

| Door Aart Jan van Triest, CMO Royal FrieslandCampina (2014 - feb. 2018)

- Hebben digitale ecosystemen impact op de wetten hoe merken hun groei bereiken?
- Hoe belangrijk is het wegnemen van frictie voor de consument?
- Digital Commerce het antwoord op Digitale Marketing?

Digitale ecosystemen en platforms veranderen het leven dat consumenten leven. Maar veranderen ze de fundamentele wetten hoe merken groeien? In de wereld van vandaag waarin mensen een individuele levensstijl hebben, Instant en Nowness steeds belangrijker worden en toegang tot de consument steeds meer bepalend is, zal een frictieloze consumentenervaring de winnende formule gaan worden. Met als gevolg dat Digitale Marketing zal overgaan in Digital Commerce.

 

15:00Pauze


15:30How Brands Grow... in a digital world

| Door Byron Sharp, Professor of Marketing Science and Director Ehrenberg-Bass Institute for Marketing Science

Byron Sharp beschouwt de impact van technologische ontwikkelingen en digitalisering in media op het How Brands Grow gedachtegoed en deelt zijn mening over de manier waarop je als merk hiermee om moet gaan. Voorzichtig steekt hij de draak met diegenen die zich verschuilen achter de ‘year zero fallacy’ en zich vastklampen aan middeleeuwse theorieën over marketing.

 

16:30College Tour met Byron Sharp

O.l.v. Rens de Jong gaat Byron Sharp in gesprek met de zaal. Laat jouw visie horen op How Brands Grow… in a digital world.

 

17:00Wrap-up!

Door Rens de Jong, dagvoorzitter

 

17:10Netwerkborrel


18:30Einde event


Gold

Silver

Vriend

Locatie

Fokker Terminal
Binckhorstlaan 249
2516 BB Den Haag

Vragen of meer informatie?

Heb je vragen of wil je meer informatie over het event? Neem dan contact op met onze project manager:
Maaike van Rij
E: maaikevanrij@vakmedianet.nl
Of neem hier contact met ons op.

Partner of sponsor worden?

Neem voor meer informatie over onze partnermogelijkheden contact op met onze accountmanager:
Jacco Freriksen
E: jaccofreriksen@vakmedianet.nl
T: 06-10 20 35 55

Vakmedianet gebruikt cookies om bepaalde voorkeuren te onthouden en af te stemmen op uw vakmatige interesse. Meer informatie over het gebruik van cookies.